Vänskap? Något att ha?




Jag har alltid vetat att vänskap har varit någon komplicerat och
krånligt. Men inte mellan oss. Vi som har klarat allting tillsammans. Gått igenom saker som ingen annan har klarat. Du va den enda som någonsin betydde något för mig. Bästa vänner från första ögonblicket vid bussen. Alla dagar i värmland, när vi vann kaninen och allt. Alla dagar vi badat i kåsjön och alla gånger vi smygit ut mitt i natten. Trodde inte något skulle kunna rubba våran vänskap. Vi har alltid sagt att inget ska komma emellan våran vänskap. INGET sa vi. Jag höll min del.. Resten kan du ju lista ut själv. Jag vill inget hellre än att du ska vara lycklig. För man vill väl sina vänner väl? att dom ska va glada och må bra. Och jag är glad att du hittat någon som gör dig lycklig, någon som är bra för dig. För det förtjänar du. Vi lovade varandra att ingen kille skulle komma emellan oss. Men du lät det hända. Jag har försökt fråga om vi ska göra något. Men det värsta va fan i lördags. Så jävla falskt av dig. Jag frågade fan om vi skulle träffas och du säger att du inte får. Sen ser jag dig träffa din kille. Är det allt man betyder?  Då vet jag. Jag hoppas att du förstår om du sätter dina vänner i andra hand som du gör nu, du kommer inte ha en enda vän kvar. Jag har aldrig satt dig i andra hand. Så varför gör du det med mig? Trodde aldrig att du skulle svika. Jag trodde faktiskt inte det om dig.. Sommaren på Lisse? Kommer du ihåg. Allt jävla kul vi gjorde. Så kul har jag aldrig haft. Jag börjar undra om vår vänskap verkligen va så stark som vi sa. Va allt bara en hög skitsnack? En jävla massa lögner? Jag bryr mig inte om dig längre. Hur ont det än gör. Hoppas du tar åt dig av detta. För den vänskap vi har är bortom denna värld. Du gör mig alltid så glad. Du får mig att känna mig bra. Nu gör du mig bara ledsen. Tack för tiden tillsammans. För jag orkar inte försöka mer. Så nu är det upp till dig. Kärlek kommer och går men vänskapen består? Jag är trött på att försöka. Får fan mer respons från en vägg än från dig. Sanningen gör ont. Det kanske aldrig skulle ha varit vi från början? Jag älskar dg men jag skiter i detta nu. Jag hoppas att du är jävligt stolt. Jag vill inte ha det såhär men är du redo att göra uppoffringar för våran vänskap som varit i 7 år eller väljer du hellre någon du varit tillsammans med i 4 månader?


Kommentarer
Postat av: Beccaa

I lördags sa du om jag skulle med till ukm men jag saa att jag skulle vara hemma för dom ville ha mig hemma till maten inget mer. isåfall har jag la missupfattat de hela som jag tydligen alltid gör.

Och att allt bara e mitt fel, skulle inte tro de. du e med tb nästan vaarje dag och jag träffas nästan måns bara på helgerna förutom någon gång i ibland på onsdagar lr måndagar lr så.

Så du slänger iväg en vänskap för en sån grej, okej, fine för mig.

Istället för att försöka lösa det? jättebra lösning?

Så när du skrev de att jag skulle välja mellan dig och måns, menar du att jag ska göra slut med måns då lr?

Jag satt med dig på umo när tb inte kunde och va med dig på sjukhuset ist för att sova hos måns den natten, vsg för de.

Men om du vill såhär så okej.

Jag tar inte åt mig av detta, jag har inte gjort något fel, så du slänger allt jävla skit på mig istället för att snacka om de.



2010-03-16 @ 21:39:22
Postat av: Ewe

Sa jag någonsina att det bara va ditt fel? Har jag det eller? Nä det har jag inte! Så gå och lev ditt liv och va falsk. Men du är inte värd att kämpa för längre, jag har oxå gjort fel men jag har försökt. Jag vill inte förlora dig och det måste du fatta Becca. Men detta som vi har nu är ingen vänskap, så som jag ahr med dig kan jag ha med vemsomhelst. Du är min bästavän. Anledningen till att jag är med Tb är för jag orkar inte fråga dig, för det känns som om jag bara kommer få ett nej ändå. Och jag försöker snacka om det. Men du vet mig. Ta inte åt dig av texten på ett dåligt sätt.. Men du känner mig och vet att jag måste skriva av mig. Precis som du. JAG ÄLSKAR DIG. Fatta. Varför drar du bara upp det dåliga jag sagt. Säger massa posetivt också. Som jag sa, ta int åt dig på ett dåligt sätt.. Jag vill faktiskt inte förlora dig..

2010-03-17 @ 15:47:36
Postat av: Beccaa

och du tror jag vill förlora dig?

Visst om du inte tycker att jag e värd att kämapa för, kämpa inte då, för jag vill inte ta din tid i onödan och du inte vill ha något med mig att göra.

Jag fattar att du inte vill förlora mig men istället för att hålla på såhär kan du väl försöka snacka med mig om det istället?

Jag har tänkt på allt det roliga vi har haft genom dessa åren när johanna fick damp inne i lilla rummet och välte ner allt på golvet och kasta ut en stol genom fönstret som nästan träffade dig i huvet xD

Kan inte sluta skratta åt de, skrattar varje gång jag tänker på de :)

Jaag kan inte säga mer än färlåt isåfall.

Jag älskar dig med.

Men nu måste jag bara fråga, tycker du vi ska försöka lösa detta eller tycker du vi ska skita i de?

2010-03-17 @ 18:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0